Enganxats! una altra vegada?

L'explicació oficial a través de la megafonia de Sants és "una incidència que afecta al sistema de electrificació en el tram de L'Hospitalet - Barcelona Sants". La megafonia se sent al vestíbul de l'estació però pràcticament no s'escolta a les andanes. Des d'un quart de tres els anuncis de tren han anat apareixent i desapareixent, sense que arribi cap tren. Finalment l'anunci del de Massanet s'ha materialitzat. La gent que esperava a l'andana ja ha omplert el tren.

A Catalunya la parada ha estat atzarosa i per etapes. El tren s'ha parat abans d'arribar, a la punt de l'anadana i han deixat baixar viatgers. Tot seguit han acabat d'arribar per acabar de carregar... A l'altra via, un tren aturat, buit i sense llum. Ja hem sortir dels tunels i anem a bona marxa cap al Maresme. Es nota que no hi ha cap tren al davant i tenim via lliure.

He baixat a Mataró i per megafonia diuen que la R-1 (la línia de Costa com se li deia...) està tallada i no travessa Barcelona, que els trens ariiben i surten des de l'Estació de França (com les èpoques de la línia de la Costa). Bona sort i paciència a tothom que encara hagi de tornar cap a casa.

Un parell de coses més

Finançament immediat per la Rodalia de Barcelona! Això és un escàndol! I traspàs amb el finançament per les inversions!

I segona que es faci un treball de camp dels trànsits de les línies i que donin solucions a la saturació de viatgers del Maresme. Que els trens que moren a Mataró que arribin, com a mínim a Arenys. Que l'argument que no es poden augmentar les freqüències de pas es compensi amb allargar els recorreguts i que els viatgers puguin distribuir-se i fer més portable el trajecte. L'estació d'Arenys de Mar pot ser la cua de l'estació de Mataró i amb recorreguts més llargs és distribuirà millor la capacitat de transport dels trens. Si ens creiem que el tarsnport públic apostem-hi amb inversions i imaginació!

4 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

waropa

T-10

Enviat per waropa el Dv, 19/09/2008 - 08:20

Bones compi,

A les 5 de la tarda 'tapaven' boques i enrabiades amb targetes T-10 de 6 zones (31,20e). A plaça Catalunya tothom estava dels nervis. Els més tranquils, els guiris que no entenien res de res...

Jo considero que vaig tenir sort, vaig arribar a Arenys cap a les 7 de la tarda. El més 'divertit' és que a les 7 del matí d'avui ja tornava a ser dalt del tren. He arribat a BCN a l'hora, però ja anunciaven no sé quina avaria en un tren de Blanes. Collons!!

salut i paciència!

Bernat Salbanyà

Buah!! No sabeu quin merder

Enviat per Bernat Salbanyà el Ds, 20/09/2008 - 13:20

Buah!! No sabeu quin merder hi va haver el divendres al matí.

Jo estava al tren (que passa per Arenys a les 6.57) i a l'alçada del port esportiu de Badalona es para en mig del no-res, prop d'un polígon industrial en obres, i ens diuen que no hi ha electricitat a la catenària.
Amb això, la gent molt indignada obre les portes baixen allà mig i se'n van a busca la parada de Pep Ventura (suposo) L2 del metro. I a sobre el maquinista en un to crec jo força vacilón, ens diu que "los pasajeros que quieran abandonar el comboi haganlo por el lado opuesto a la vía contigua"...

En fi, una vergonya. Amb la broma vaig arribar tres quarts d'hora tard a la facultat. Després em van dir que a Ocata hi va haveri un xispazo a la catenaria...

I jo em pregunto: Encara volen que pagui el bitllet?

@oriolferran

Regalaven tedeus?

Enviat per @oriolferran el Ds, 20/09/2008 - 23:29

Montse,
es així com ho dius? Donaven targes de viatge a tort i dret? Com anava això?

El meu tren, em sembla, que va ser el primer que va passar després de l'aturada... a dos quarts de cinc passavem per Catalunya.

www.arenyautes.cat/pau-i-bits

@oriolferran

Colapse a Arenys

Enviat per @oriolferran el Ds, 20/09/2008 - 23:35

La Isabel es va trobar quatre trens aturats a Arenys a tres quarts de 8. I la gent anant d'un a l'altre sense saber quin sortiria abans. Una parella de seguretat a l'andana sense saber que dir i al final la meitat de la gent dalt d'un tren i l'altre meitat a dalt de l'altre... i uns van veure com marxava un... i després l'altre.

Insisteixo, com explicava a l'apunt, que l'estació d'Arenys segur que pot tenir més trànsit de trens. I en condicions normal pot arribar a rebre alguns dels Mataró que cada 7 minuts hi acaben el seu trajecte. Això suposo que representarà tornar a posar personal a Arenys... cosa que no estaria gens malament* i que sobretot transmet certa sensació de seguretat i permet més capacitat de reacció davant d'imprevistos.

* Els qui no sou usuaris potser no sabeu que ara ja no hi ha venda de bitllets amb personal de Renfe, sinó que la venda és automàtica o sinó a la finestreta de l'antic quiosc, tocant al bar, i a càrrec del mateix personal del bar (bé, la història de la bar la deixo per un altre dia o per qui en tingui informació més exacta)

www.arenyautes.cat/pau-i-bits