El tram final de la Riera; Un tema encara pendent [1]
Enviat per Lluís Blanchar [2] el
Enviat per Lluís Blanchar [2] el
Enllaços
[1] http://arenyautes.cat/content/el-tram-final-de-la-riera-un-tema-encara-pendent
[2] http://arenyautes.cat/llu%C3%ADs-blanchar
Comentaris
Resposta a el Francesc Castell
Enviat per Lluís Blanchar el Dv, 10/08/2007 - 10:03
En Francesc em fa una sèrie de comentaris al respecte que penso que poden complementar l'apunt.
És per tot això que transcric el que li responc via e.mail esperant que no li sembli malament.
"Voldria comentar-te sobre la bassa infecte del tram final.
Això sí que té mala solució, ja que:
1.- La base del calaix resta 90 cm per sota del nivell freàtic.
2.- Els últims 25 mts aproximadament de calaix, fins a la seva sortida tenen pendent zero
Això provoca la gran acumulació de sorres que si no variem la cota de sortida del calaix no té solució, i per això caldria modifiar l'altura de la via del tren, cosa que seria costossíssim.
Per altra banda, una cosa que va ser la gran "cagada" de l’obra és que per 20 cm de gàlib del calaix, no entren les màquines orugues, que són les que poden treure bé la sorra i provoca que les màquines hagin d’entrar per la part alta de la riera, just al davant del Bare Nostrum, baixar fins al tram final de la riera, recollir les sorres i treure-les cap a munt. Això encareix considerablement la feina.
Sobre el pas universal davant de Can Còrdova, el fet que aquest fora universal no implicaria que forçosament hi passin vehicles, i sí que el convertiria en accessible a tothom, tenint en compte que tenim un ascensor que mai funciona, ja que no és l’ascensor adequat per a exteriors (és amb una cabina i botonera d’Hotel) i allà a on està un ascensor no és la solució.
I finalment, sobre l’espigó, pots veure la solució d’espigó que es planteja en el Pla Especial del Port. Això no afectarà ni positivament ni negativament al tema que plantejo en el meu bloq, perquè no farà canviar el nivell freàtic de cota, que és la mare dels ous."
Lluís Blanchar