Per la correcta lectura de la Bíblia.

Per la correcta lectura de la Bíblia. Cal considerar el següent:


Primer.-

L´Antic Testament fou escrit – en un espai d´uns mil anys – en un contex social i cultural que no és ni l´occidental ni el contemporani. Només atenent aquesta diversitat es pot captar la seva riquesa.


Segon.-

L´Antic Testament no és un seguit uniforme d´escrits. És una agrupació de llibres diversos amb estils diferents – gèneres literaris – . llibres d´autors diferents i èpoques diverses, per això no es necessari llegir-lo d´una tirada.


Tercer.-

L´Antic Testament no és una història de –sants-. Hi abunden els pecadors. No és una història exemplar d´un poble, que participava de bona pert dels costums de la seva època. Però aquí està la gràcia de l´Antic Testament : és una història molt humana en la qual hi podem descobrir l´estranya presència de Déu. Com en la nostra.


Quart.-

El cristià llegeix l´Antic Testament des de la seva fe en Jesucrist, el llegeix des de l´evangeli. La norma és el Nou Testament. L´Antic Testament està il.luminat pel Nou Testament.


Cinquè.-

A la missa, els cristians llegim l´Antic Testament, guiats per l´Església, perquè en fem una lectura en relació al Nou Testament.


Sisé.-

Hi ha uns llibres especialment valuosos, tant per la seva qualitat humano-literària com pel seu contingut. Per exemple, el profeta Isaïes o el llibre de Job, Llibres que mereixen una lectura íntegra.


Setè.-

Un llibre especial és el dels Salms. No és tant per llegir com per pregar. Les Esglésies cristianes –totes- han utilitzat des de sempre els salms en la seva pregària. És també una pregària feta amb textos antics però rellegits des de la perspectiva cristiana.


Vuitè.-

Tota lectura cristiana de l´Antic Testament necessita una prèvia assimilació d´allò que els teòlegs en diuen –història de salvació- És a dir, el fet d´una lenta i progressiva i adaptada manifestació del Déu Únic Invisible, que el poble d´Israel ha experimentat en la seva història. Una història que arriba a la seva plenitud en Jesucrist.


Novè.-

Tota lectura de l´Antic Testament necessita d´una bona i acreditada traducció, i tenir la paciència de llegir les introduccions de cada llibre, on hi trobarem les claus per a una millor comprensió.


Desè.-

Tot es podria resumir dient que cal llegir l´Antic Testament com el llegí o escolta Jesús de Natzaret. Ell assimilà allò de millor que hi ha en aquells llibres. I la seva paraula està teixida de referències – sovint implícites- a l´Antic Testament.
Per això es pot dir que la millor preparació per a captar tot allò que hi ha de bo a l´Antic Testament és una bona i permanent lectura de l´Evangeli.

2 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

Esperanceta

Molt interesant

Enviat per Esperanceta el Ds, 14/10/2006 - 16:09

Està molt bé de tenir amb compte totes aquestes considerancions,
però el més important és fer-ne una lectura pausada i dedicar un temps adecuat a la meditació de la paraula dels Evangelis en els quals ens parla Jesús el Diví mestre, per poder-ne assaborir tota la substància.

Benet Coll

DE l´EVANGELI. Recomanacions especials sobre la pregària.

Enviat per Benet Coll el Dll, 16/10/2006 - 22:08

DE l´EVANGELI. Recomanacions especials sobre la pregària.

Jesús els va proposar una paràbola per fer-los veure que cal PREGAR sempre sense defallir:
Lc 18,1

Doncs jo us dic: Estimeu els vostres enemics, PREGUEU pels qui us persegueixen.
Mt 5,44

PREGUEU, doncs, a l'amo dels sembrats que hi enviï més segadors.
Mt 9,38

Els deia:
La collita és abundant, però els segadors són pocs. PREGUEU, doncs, a l'amo dels sembrats que hi enviï més segadors.
Lc 10,2

Vetlleu, doncs, i PREGUEU en tot moment perquè us pugueu escapar de tot això que ha de succeir i us pugueu presentar sense temor davant el Fill de l'home.
Lc 21,36

Vetlleu i PREGUEU, per no caure en la temptació. L'esperit de l'home és prompte, però la seva carn és feble.
Mt 26,41

Tots ells eren constants i unànimes en la pregària, juntament amb algunes dones, amb Maria, la mare de Jesús, i amb els germans d'ell.
Ac 1,14