Santuari de Rocacorba

Perdudes, com sempre i per sort nostra, agafem la carretera de Puijarnols, un petitíssim municipi que pertany a Porqueres (Pla de l'Estany), amb una església romànica.

Amb les Guilleries com a únic paisatge, anàvem pujant (amb cotxe) intentant no perdre fil de tot el que ens envoltava. Quin luxe per a la vista i l'esperit tenir tanta riquesa en el nostre país. Permeteu-me aquest rodolí pel goig que vam tenir.

Quan ja érem dalt del cim, i pensant que tot seguit vindria la baixada que ens portaria al nostre destí, vam veure una mena d'església construïda damunt d'una roca/pedra/turonet. Un caprici de la natura aprofitada per l'ésser humà. Una sorpresa, un regal d'aquells no gaire matiners.

Ràpidament seguírem el camí per acostar-nos a aquella construcció i fer-hi un cop d'ull. Resulta que havíem trobat el Santuari de la Mare de Déu de Rocacorba.
Potser alguns ja el coneixeu, però per aquells/es que us agafa per sorpresa, com a nosaltres, heu de saber que aquest santuari és situat a 929 metres d'altitud.
El primer document on apareix data és del 1161 i correspon a una construcció del segle XVIII, feta sobre l'antic Castell de Rocacorba, del segle XI.
A l'interior s'hi venera una còpia de l'antiga imatge de la Mare de Déu de la Pera (fruit que porta a la mà dreta, si no m'equivoco), l'original de la qual es conserva al Museu Diocesà de Girona.

Si sou caminadors podeu pujar a peu des de Banyoles, o anar-hi amb cotxe (com nosaltres). Totalment recomanable!!