Encara no coneixeu el nostre programa electoral? Fem VIA.

Aquest és el programa electoral del Bloc Municipal VIA + SI + RCat perquè SOM i FAREM
FEM PAIS, FEM VILA, FEM VIA.

CONTROL DE LA DESPESA

  • Creació de la figura controlador despesa
  • Avaluar inversions estèrils
  • Alliberar recursos per reforçar Acció Social
  • Acabar el Pla d’Equipaments i realitzar-lo

POTENCIAR L’ECONOMIA PRODUCTIVA I EL TREBALL

  • Campanyes de promoció exterior d’Arenys
  • Suport a la creació d’un Consorci multi-sectorial (pimes, pescadors, comerç, empreses turístiques)
  • Mesures de foment i modernització competitiva del comerç i la restauració.
  • Fer de la cultura i la història un motor econòmic.
  • Eliminació de traves administratives a nous negocis

REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA

  • Cap regidor amb dedicació exclusiva
  • Més compromís i transparència amb els òrgans participatius (consells, etc.)
  • Donar un paper més actiu als regidors /es de l’oposició, no és pot prescindir de la meitat dels representants del poble.

Explique-ho amb més detal:

CONTROL DE LA DESPESA
Creació de la figura controlador despesa

L’interventor podríem dir que és l’equivalent al Director Financer d’una empresa, porta la fiscalitat, també la tresoreria i altres responsabilitats, però no la de portar un control de l’eficàcia del pressupost.
Què vol dir l’eficàcia del pressupost?, orgànicament no podem gastar més que el que tenim al pressupost, però si tenim 100.000 € en una partida per comprar bolígrafs i els gastes tots en 1 sol bolígraf, no saltarà cap alarma, perquè esta dins el pressupost (és un exemple exagerat). Cal algú que compri bé, centralitzi TOTES les compres i controli els pressupostos de cada departament o regidoria.

Avaluar inversions estèrils
En el Capítol d’inversions van moltes coses que es financen amb subvencions i aquestes sovint tenen trampa, perquè existeixen subvencions per allò que els sembla bé a algú de la Generalitat o de l’Estat, que poques vegades coincideix amb els interessos d’Arenys, per exemple, l’asfaltat de la tercera platja. Les subvencions atorgades suposen que l’Ajuntament paga una part i si no serveixen per fer avançar el poble, son diners llençats.

Alliberar recursos per reforçar Acció Social
Aquesta àrea està mancada de recursos (personal, diners, mitjans), la demanda creix i estem molt per sota del que cal. Hauria de ser l’àrea que rebés bona part de l’estalvi generat amb una bona administració de la despesa.

Acabar el Pla d’Equipaments i realitzar-lo
Equipaments sense utilitzar, però que suposen un cost de manteniment i no traiem profit, si és mal moment per vendre, rendibilitzal’s donant-li un ús, si més no , planifica. Es va deixar de planificar i avortar el debat a causa de que vam demanar que es valorés en diners cadascuna de les propostes presentades pel Govern i així decidir amb criteris objectius, però no en saben.

POTENCIAR L’ECONOMIA PRODUCTIVA I EL TREBALL

Campanyes de promoció exterior d’Arenys
Tot el que fem és de consum intern i aquest s’esgota ràpid i no té el volum necessari per tirar de l’economia local. Cal posar en marxa accions potents per atraure visitants (consumidors) i publicitar-ho en els àmbits geogràfics d’interès (Maresme, Barcelona, Vallès o l’estranger directament).

Suport a la creació d’un Consorci multi-sectorial (pimes, pescadors, comerç, empreses turístiques)
Aquest punt es va recollir en el Pla de Dinamització Comercial fet pel Govern i que va realitzar una empresa externa, la proposta va sortir del VIA i l’hem expressada al Consell de Promoció Econòmica diversos cops. Ho portarem a terme.

Mesures de foment i modernització competitiva del comerç i la restauració.
El concepte “Centre Comercial a Cel Obert” sovintejat pels diferents governs que han passat pel Consistori, és més que la suma dels comerços individuals escampats pel poble. Perquè sigui operatiu, han d’actuar com un sol cos, han de tenir una direcció de màrqueting única, que aprofiti sinèrgies, que agrupi les compres i disposi d’infraestructures (o infoestructures) comunes, com per exemple un servei mancomunat per portar la compra a casa.

Fer de la cultura i la història un motor econòmic.
Invertim 1 milió d’euros l’any en aquest àmbit i es fa una tasca excel·lent, però no li donem projecció a l’exterior, actualment no la capitlitzem per ser un dinamitzador econòmic, desenvolupant fórmules de turisme cultural. Actualment és un moment òptim per fer-ho.

Eliminació de traves administratives a nous negocis.
6 o 9 mesos per obtenir un permís d’obertura en cas d’activitats classificades és un disbarat inacceptable abans i ara menys. No es pot convertir la il·lusió d’una persona emprenedora que vol obrir un negoci en un via crucis.

REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA

Cap regidor amb dedicació exclusiva
Deixar la feina habitual durant 4 anys per dedicar-se a la política crea un problema laboral, tret de que no siguin funcionaris. Això acaba creant persones laboralment dependents de la política.

Més compromís i transparència amb els òrgans participatius (consells, etc.)
En aquesta legislatura s’han convertit Patronats en Consells i creat de nous, tots ells amb la condicionant de que NO son vinculants, segons el criteri polític del responsable d’àrea, pot fer que el Consell quedi desactivat o buidat de contingut.
Cal comprometre’s amb els Consells i els diferents òrgans participatius a que realment siguin operatius, que les seves
propostes s’integrin a l’acció municipal.

Donar un paper més actiu als regidors /es de l’oposició, no és pot prescindir de la meitat dels representants del poble.
Actualment als regidors i regidores de l’oposició no se’ls fa partícips dels treballs previs a la pressa de decisions, s’informa tard i de manera parcial. Sense debat real, sense conèixer els temes en profunditat no es poden millorar les propostes, les conseqüències les paguen els ciutadans. El paper de l’oposició es vetllar per la qualitat de les decisions que es prenen, per l’equilibri en els col·lectius afectats, això no es pot assolir si el que arriba està ja mastegat i decidit.

Afegeix un comentari nou