Més Roma

El segon dia que passem a Roma el dediquem al centre històric. Ja anem una mica més ben preparats. Sabates adequades, roba còmoda, aigua, monedes.

Baixem del tren Roma Ostiense i agafem el metro fins a Colosseo. Travessem la Roma Antiga i ens dirigim a la Piazza del Campidoglio (Plaça del Capitoli).

Allà ens trobem els Museus capitolins dins del Palazzo Nuovo i el Palazzo Dei Conservatori i el Palazzo Senatorio que és la seu de l'ajuntament. El millor de la plaça son les escales de Miquel Àngel que baixen fins a la Piazza d'Aracoeli, hi ha lleons portats de l'antic Egipte i estàtues de Càstor i Pólux. Al centre de la plaça hi ha la estàtua eqüestre de Marc Aureli. Davant mateix de l'ajuntament hi ha una estàtua de Minerva i a cada costat dues estàtues que representen el riu Nil i el riu Tiber, es divertit intentar endevinar quina estàtua representa cada riu.

Continuem la nostra visita per el Vittoriano. La guia ens el descriu com un mamotreto i realment ho és. Els Romans l'anomenen la màquina d'escriure per la seva forma. Dins de l'edifici trobem exposicions diverses de caràcter bèl·lic i patriòtic, les passem per alt i ens dirigim a l'ascensor panoràmic del cinquè pis. Les vistes de 360º sobre Roma son genials.

Sortim de l'Altare della Patria per les escales que ens porten a Piazza Venezia, en aquestes escales està prohibit asseure's-hi, hi ha uns guàrdies expressament contractats per aquesta fi.

Piazza Venezia és una bogeria de tràfic, Passem per davant del Palazzo Venezia i ens dirigim a Via del Corso Itàlia, un dels principals carrers comercials de la ciutat. Aquí hi ha el Palau Doria Pamphilli que encara que no s'hi entri val la pena treure el cap per veure el seu pati.

Ens endinsem per carrerons secundaris lliures d'altres turistes. A Roma pots trobar llocs en completa tranquil·litat a cinc minuts de la Piazza Navona o de la concorreguda Fontana de Trevi. Perdre't per la ciutat i trobar petites places o edificis curiosos son de les coses que més m'agraden de viatjar. No tenir cap destí en concret és la millor manera de conèixer una ciutat.

Sense buscar-ho ens trobem amb l'Elefantino. Tinc a la família dividida, uns creiem recordar que era una estàtua els altres que era una font. Potser no importa massa, les fonts a Roma son espectaculars. L'escultura i la hidràulica es barregen a cada cantonada. Tots, però, estem d'acord que hi ha una mena de ritual amb aquesta estàtua, per el que ens va explicar un Romà. Potser tocar la trompa... Sembla mentida no fa ni 10 dies i no ho podem recordar.

A Itàlia hem trobat rituals per tot. Per concedir desitjos, per tornar a la ciutat, per no dir mentides, per trobar marit... Es tracta d'anar tocant coses o anar tirant monedes. A mida que vagi organitzant fotos ho aniré recordant, ja que tinc cada ritual perfectament fotografiat.

Continuant sense cap destí en particular arribem al Campo de'Fiori, un animat mercat, on s'hi pot trobar especialment productes frescos. Presideix la plaça l'estàtua d'un monjo cremat a la foguera per heretge, "espelusnant" .

Ens recol.loquem dins del mapa i decidim anar a veure la Bocca de la Verità,Travessem el barri jueu i en endinsem un momentet a l'Illa Tiberina.

De lluny entre mig d'una zona de restes romanes, veiem una filera de turistes sortint d'una església. Fem la cua, ens fem la foto, diem una veritat absoluta i entrem a veure l'església continua Chiesa di Santa Maria in Cosmedin. Sorprenentment l'església està buida i és una pena per que és realment preciosa. Podem trobar-hi mosaics del Segle VII

A les rodalies de l'església trobem temples, arcs, teatres romans. Roma no s'acaba mai. Busquem un lloc per dinar i recuperar forces per la tarda.