Candini denuncia davant Pastor la “inqüestionable discriminació” de Catalunya respecte a d’altres autonomies per la gran quantitat de peatges

 
La senadora recorda que amb 463 quilòmetres d’autopistes és la comunitat amb més quilòmetres de vies de pagament de l’Estat

La portaveu de CiU a la Comissió de Foment del Senat, Montserrat Candini, ha reclamat a la titular del ram, Ana Pastor, durant el debat d’una interpel·lació sobre la política de peatges del Govern espanyol, que l’Estat desenvolupi polítiques per acabar amb els “desequilibris”, el “greuge comparatiu” i la “inqüestionable discriminació” de Catalunya respecte a d’altres autonomies per la gran presència de vies de pagament.

En aquest sentit, ha assenyalat que Catalunya és el territori de l’Estat on hi ha més quilòmetres de la xarxa estatal d’autopistes de peatges, en concret 463 quilòmetres. Hi ha indicat que “això representa un 19% de les mateixes i, en canvi, només disposa d’un 5% de les autovies gratuïtes de titularitat estatal”. I ha destacat que “vostè com a responsable de Foment no pot parlar d’equilibrar territoris quan en la pràctica les xifres parlen per elles mateixes”.

La senadora ha posat com exemple la rebaixa del peatge a l’autopista entre Vigo i Pontevedra, mentre a Girona no es permet fer el mateix amb l’AP-7 a les comarques de Girona, alhora que es reclama el desdoblament de la N-II.

Candini també ha denunciat que “Pastor esmenta el consens polític i el seu departament pràctica molt poc el respecte institucional”. La senadora ha fet referència a l’actitud del secretari general d’infraestructures, Gonzalo Jorge Ferré Moltó, que ha ignorat, des de l’onze de maig, en quatre ocasions les cartes remeses per la Generalitat per crear un grup de treball en relació a la política de peatges.

Paral·lelament, la senadora per Barcelona ha subratllat que la ministra “sempre posa com exemple l’immobilisme del passat, però oblida molt fàcilment que el PP, en connivència amb el PSOE-PSC al Congrés ha ampliat el període d’esmenes en 104 ocasions de la proposició de Llei del Fons per a la homogeneïtzació, el rescat selectiu i la subvenció de peatges, que en la pràctica ha impedit la seva tramitació”.

A més, ha destacat “la manca de consideració del Govern espanyol” envers el Parlament Europeu, i envers el Comissari Europeu de Transport, Siim Kallas, que va donar suport en nom de la Comissió Europea al principi de l’usuari pagador a les carreters, en resposta a una pregunta escrita sobre aquesta temàtica presentada per l’eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa.

<

Afegeix un comentari nou