tren del centenari

L´any 1848 va inaugurar la linea de Barcelona a Mataró. Aquí el veiem sortint del túnel de Caldetes, en un viatge promocional, el dia 23 de setembre de 1982.

3 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

eduard

La via ferrea es va obrir al

Enviat per eduard el Dll, 09/04/2007 - 18:20

La via ferrea es va obrir al públic, amb el nom de "Camino de Hierro de Barcelona a Mataro", la primera maquina de tren de la peninsula es deia "Primera Española". El tram de Mataro a Arenys, es va inagurar el 10 d'octubre de 1856, i la maquina de tren es deia "Arenys". El tunel de la foto era conegut amb el nom del "Sapì" o "Arenys", en el seu moment va costar 15,000 duros.

Salut

@oriolferran

Camino de Hierro de Barcelona a Mataro y Viceversa

Enviat per @oriolferran el Dll, 09/04/2007 - 21:36

Al llegir el nom de la companyia que va fer la línia de Barcelona a Mataró he recordat que acabava amb el nom de 'viceversa', sempre m'ha fet gràcia aquest detall :-)

He trobat un parell d'enllaços sobre la història del ferrocarril:

- a la Viquipèdia:Història del ferrocarril a Catalunya i Miquel Biada

- Cercle Històric Miquel Biada

www.arenyautes.cat/pau-i-bits

xavibosch

De " trenc dal santenario", res!!

Enviat per xavibosch el Dll, 09/04/2007 - 22:09

De " trenc dal santenario", res!!...Es el reforç que han posat per millorar el servei a la linia de rodalies!!!

Comentaris oportunistes apart, només dir-te gràcies sabaterdevell per compartir amb tots aquestes afotus!!!

...no en tindràs de cotxes. cotxes dels d'abans dels 80, quan els autos eren autos i no com ara?? gràcies altre cop