APP: El futur de les farmàcies

Les noves tecnologies comencen a ser presents a la gran majoria de negocis i les farmàcies no han de quedar enrere. De fet ja comencem a trobar llocs web com aquesta parafarmacia online que venen medicaments i tenen llicència per fer-ho. Aquestes requereixen de llicència, on s’especifica la venta de fàrmacs humans, a més han d’oferir un servei i atenció professional a la venta si el client ho requereix. El fet que Espanya hagi obert la venta de medicament online no afecta però en gran mesura als preus, ja que aquests s’han de mantenir. Només en els productes de parafarmacia seran permesos els descomptes, en els medicaments, per tal de no incentivar la venta, no es permeten actualment l’aplicació de promocions, de la mateixa manera que passa a les farmàcies físiques.

Muntar una botiga online però, no és cosa fàcil, així doncs, m’agradaria introduir les app. També són moltes les farmàcies que en comencen a oferir el servei. Tots coneixem les famoses aplicacions per a mòbils i tauletes, tant de moda actualment. Així doncs, si tenim una farmàcia, com podem aprofitar les app per expandir-nos?

L’objectiu principal de les app és connectar i acostar el client amb la farmàcia més propera, a la vegada, també ajuda a la farmàcia a interactuar amb els seus clients, conèixer les seves preferències i permetre informar-los en tot moment de les novetats.

No és aquest un potencial importantíssim per a qualsevol farmàcia? Les aplicacions poden ser molt útils per a recordar al pacient quant ha de prendre una medicació determinada, o relacionats consums dels serveis farmacèutics. De la mateixa manera, una app serveix per fidelitzar al client i captar nous usuaris propers al lloc físic de la farmàcia que ofereix el servei.

A dia d’avui són pocs els negocis farmacèutics que disposin d’una app, però de ben segur que properament en trobarem un munt, i és que la utilitat d’aquest servei es pràcticament infinita i de grans beneficis pels pacients.

L’app permetria al farmacèutic estar en contacte constant amb el client, oferint informació totalment personalitzada en cas que aparegui un nou tractament, per exemple, o en cas que s’ofereixi alguna nova promoció d’interès ja que són productes que compra habitualment. Recordar els tractaments, com hem dit abans, o aclariments i consultes a temps real, imagina doncs que el teu fill o filla està malalt i et pots posar en contacte amb un professional de forma fàcil per explicar què li passa i saber si és important o no i què s’ha de prendre.
 

La tecnologia mòbil entra amb molta força en l’àmbit de la salut. I és que les dades són sorprenents. El 35% de la població enquestada en l’estudi d’Internet i Salut del 2015 declara haver utilitzar el telèfon per qüestions relacionades amb la salut. Les principals aplicacions relacionades són les de informació i salut online amb un 86%, exercici físic un 77% del enquestats, dietes un 66% o gestió de medicaments en un 66% també.

Altres aplicacions com les de gestió del son, monitorització d’estat d’ànim o pressió sanguínia també són prou utilitzades a les xarxes. Així doncs, perquè no oferir aquests serveis en la nostra pròpia aplicació de la farmàcia que disposem? Tot son maneres de fidelitzar els nostres clients, oferir un servei complementari gratuït i molt útil per ells i a la vegada d’un cost molt inferior al d’una botiga online, que a la vegada també requereix d’uns coneixements específics i una gestió important.

Afegeix un comentari nou