històric entrades

FemVia Arenys de Mar - Bloc Municipal

May 2011

FemVia Arenys de Mar - Bloc Municipal
Encara no coneixeu el nostre programa electoral? Fem VIA.
Encara no coneixeu el nostre programa electoral? Fem VIA.
Aquest és el programa electoral del Bloc Municipal VIA + SI + RCat perquè SOM i FAREM
FEM PAIS, FEM VILA, FEM VIA.
CONTROL DE LA DESPESA
Creació de la figura controlador despesa
Avaluar inversions estèrils
Alliberar recursos per reforçar Acció Social
Acabar el Pla d’Equipaments i realitzar-lo
POTENCIAR L’ECONOMIA PRODUCTIVA I EL TREBALL
Campanyes de promoció exterior d’Arenys
Suport a la creació d’un Consorci multi-sectorial (pimes, pescadors, comerç, empreses turístiques)
Mesures de foment i modernització competitiva del comerç i la restauració.
Fer de la cultura i la història un motor econòmic.
Eliminació de traves administratives a nous negocis
REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA
Cap regidor amb dedicació exclusiva
Més compromís i transparència amb els òrgans participatius (consells, etc.)
Donar un paper més actiu als regidors /es de l’oposició, no és pot prescindir de la meitat dels representants del poble.

Explique-ho amb més detal:
CONTROL DE LA DESPESA
Creació de la figura controlador despesa
L’interventor podríem dir que és l’equivalent al Director Financer d’una empresa, porta la fiscalitat, també la tresoreria i altres responsabilitats, però no la de portar un control de l’eficàcia del pressupost.
Què vol dir l’eficàcia del pressupost?, orgànicament no podem gastar més que el que tenim al pressupost, però si tenim 100.000 € en una partida per comprar bolígrafs i els gastes tots en 1 sol bolígraf, no saltarà cap alarma, perquè esta dins el pressupost (és un exemple exagerat). Cal algú que compri bé, centralitzi TOTES les compres i controli els pressupostos de cada departament o regidoria.
Avaluar inversions estèrils
En el Capítol d’inversions van moltes coses que es financen amb subvencions i aquestes sovint tenen trampa, perquè existeixen subvencions per allò que els sembla bé a algú de la Generalitat o de l’Estat, que poques vegades coincideix amb els interessos d’Arenys, per exemple, l’asfaltat de la tercera platja. Les subvencions atorgades suposen que l’Ajuntament paga una part i si no serveixen per fer avançar el poble, son diners llençats.
Alliberar recursos per reforçar Acció Social
Aquesta àrea està mancada de recursos (personal, diners, mitjans), la demanda creix i estem molt per sota del que cal. Hauria de ser l’àrea que rebés bona part de l’estalvi generat amb una bona administració de la despesa.
Acabar el Pla d’Equipaments i realitzar-lo
Equipaments sense utilitzar, però que suposen un cost de manteniment i no traiem profit, si és mal moment per vendre, rendibilitzal’s donant-li un ús, si més no , planifica. Es va deixar de planificar i avortar el debat a causa de que vam demanar que es valorés en diners cadascuna de les propostes presentades pel Govern i així decidir amb criteris objectius, però no en saben.
POTENCIAR L’ECONOMIA PRODUCTIVA I EL TREBALL
Campanyes de promoció exterior d’Arenys
Tot el que fem és de consum intern i aquest s’esgota ràpid i no té el volum necessari per tirar de l’economia local. Cal posar en marxa accions potents per atraure visitants (consumidors) i publicitar-ho en els àmbits geogràfics d’interès (Maresme, Barcelona, Vallès o l’estranger directament).
Suport a la creació d’un Consorci multi-sectorial (pimes, pescadors, comerç, empreses turístiques)
Aquest punt es va recollir en el Pla de Dinamització Comercial fet pel Govern i que va realitzar una empresa externa, la proposta va sortir del VIA i l’hem expressada al Consell de Promoció Econòmica diversos cops. Ho portarem a terme.
Mesures de foment i modernització competitiva del comerç i la restauració.
El concepte “Centre Comercial a Cel Obert” sovintejat pels diferents governs que han passat pel Consistori, és més que la suma dels comerços individuals escampats pel poble. Perquè sigui operatiu, han d’actuar com un sol cos, han de tenir una direcció de màrqueting única, que aprofiti sinèrgies, que agrupi les compres i disposi d’infraestructures (o infoestructures) comunes, com per exemple un servei mancomunat per portar la compra a casa.
Fer de la cultura i la història un motor econòmic.
Invertim 1 milió d’euros l’any en aquest àmbit i es fa una tasca excel·lent, però no li donem projecció a l’exterior, actualment no la capitlitzem per ser un dinamitzador econòmic, desenvolupant fórmules de turisme cultural. Actualment és un moment òptim per fer-ho.
Eliminació de traves administratives a nous negocis.
6 o 9 mesos per obtenir un permís d’obertura en cas d’activitats classificades és un disbarat inacceptable abans i ara menys. No es pot convertir la il·lusió d’una persona emprenedora que vol obrir un negoci en un via crucis.
REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA
Cap regidor amb dedicació exclusiva
Deixar la feina habitual durant 4 anys per dedicar-se a la política crea un problema laboral, tret de que no siguin funcionaris. Això acaba creant persones laboralment dependents de la política.
Més compromís i transparència amb els òrgans participatius (consells, etc.)
En aquesta legislatura s’han convertit Patronats en Consells i creat de nous, tots ells amb la condicionant de que NO son vinculants, segons el criteri polític del responsable d’àrea, pot fer que el Consell quedi desactivat o buidat de contingut.
Cal comprometre’s amb els Consells i els diferents òrgans participatius a que realment siguin operatius, que les seves
propostes s’integrin a l’acció municipal.
Donar un paper més actiu als regidors /es de l’oposició, no és pot prescindir de la meitat dels representants del poble.
Actualment als regidors i regidores de l’oposició no se’ls fa partícips dels treballs previs a la pressa de decisions, s’informa tard i de manera parcial. Sense debat real, sense conèixer els temes en profunditat no es poden millorar les propostes, les conseqüències les paguen els ciutadans. El paper de l’oposició es vetllar per la qualitat de les decisions que es prenen, per l’equilibri en els col·lectius afectats, això no es pot assolir si el que arriba està ja mastegat i decidit.
FemVia Arenys de Mar - Bloc Municipal
Amb QUI pactarà el Bloc Municipal VIA - SI - RCAT?
Amb QUI pactarà el Bloc Municipal VIA - SI - RCAT?
El text que a continuació s'adjunta és la resposta del nostre alcaldabel el Sr. Àlex Acero a una pregunta formulada a Arenyautes el passat dia 14 de Maig del 2011.
--------------------------------------------
Bona tarda,
Ahir ja vaig respondre sintèticament al COM i tal i com vaig dir, respondré a AMB QUI, respondré a la petició dels escenaris possibles.
És evident que això depèn en gran manera dels resultats aritmètics, sembla també evident que no hi hauran majories absolutes i en conseqüència caldrà posar-se d’acord amb altres formacions si es vol formar un govern amb consistència.
L’objectiu del BLOC no és estar al govern i prou, l’objectiu és SERVIR i posar a la nostre vila en el rumb correcte per encarar amb garanties els reptes i les dificultats que tenim plantejats.
Estar en minoria dins del govern no és un escenari que ens agradi i la raó és senzilla: tenim la ferma voluntat de portar a terme les transformacions que s’exposen al nostre programa. La funció fiscalitzadora i de control de l’oposició és fonamental pel bon funcionament del municipi, si des d’aquí ens és més fàcil servir als arenyencs, aquí ens quedarem i actuarem amb contundència en defensa del benestar de les persones.
És clar que si altres formacions ens donen prous garanties de que les duran a terme, estem disposats a signar acords per tal de fer-les efectives. El problema real és la baixa credibilitat que tenen bona part de les formacions que es presenten.
Els components del tripartit: PSC, ERC, ICV ara prediquen unes idees en les que no creuen, doncs en aquests 4 anys han fet justament el contrari, el tripartit ha estat especialment hostil amb el sector comercial i econòmic de la vila, que és la clau per reduir l’atur. CiU també canta la cançó del volem, volem, però no diuen d’on sortiràn els diners per fer-ho, el seu candidat admet públicament que no té ni idea de les finances municipals ni tampoc del planejament urbanístic, portant com porta 8 anys de regidor, demostra amb aquestes declaracions que no s’ha pres la molèstia d’interessar-se per dos aspectes fonamentals en una legislatura especialment difícil.
Si haig de ser-vos sincer, el sentit de la responsabilitat em diu que haig d’aparcar les diferències de criteri i centrar-nos exclusivament en resoldre els problemes de la població i pactar amb el diable, si s’escau, però com puc confiar en suposats líders que prometen coses que quan han tingut l’oportunitat de dur-les a terme, han fet el contrari?
Formar part d’un govern feble és una bomba de rellotgeria, ja ho hem viscut amb el trispartit. Per una vegada a la vida, hauríem d’anar TOTS a la una contra la crisis.
Resumint: si l’aritmètica ens porta a fer pactes, farem esforços per arribar a enteses amb qui ens doni prou confiança de que es compliran els nostres compromisos amb la ciutadania i tenir aquesta confiança no serà fàcil.Sento molt no tirar floretes a uns o a altres com varem veure ahir, però no som responsables del tarannà del nostres adversaris.
Per tot plegat, el BLOC treballa per assolir una representació important que ens permeti liderar una transformació real de la vila, donant facilitats a aquells que JA s’estan esforçant, emprenent, obrint negocis, creant ocupació i oportunitats. Aprofitar les sinèrgies entre els diferents sectors econòmics com el Port, la pime, el comerç, la restauració i el CULTURAL, els creadors, el nostre patrimoni literari, arquitectònic i històric per expandir-lo a tota la comarca i més enllà. Això ho concretem en la proposta de formar un Consorci de tots aquests sectors, tenim un exemple a Manresa, no inventem res, aprofitem el que tenim.
Disculpeu l'extensió, però de forma insistent ens demaneu als candidats que detallem el COM i AMB QUI.
Resto a la vostre diposició per qualsevol aclariment.
Alex Acero i Xerta
Candidat pel BLOC MUNICIPAL

April 2011

March 2011